Dag 2 - Een echte Elise-dag - Reisverslag uit Formerum, Nederland van Sanne Elise - WaarBenJij.nu Dag 2 - Een echte Elise-dag - Reisverslag uit Formerum, Nederland van Sanne Elise - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Een echte Elise-dag

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Augustus 2016 | Nederland, Formerum

Zaterdag. Ik heb verschrikkelijk geslapen. Mug, groen vliegbeest die zich niet liet vangen, een érg zacht bed en een kamer die pikkedonker was. Oh, en vreemde geluiden. Het is allemaal even wennen!
Ik sta vroeg op, drink mijn koffie als een zombie en maak rond 8 uur ook Elise wakker.
Het weer belooft niet veel goeds; regen! Maar tot 11 uur blijft het droog, dus we ontbijten lekker buiten. Wanneer de zon doorbreekt is het zelfs een beetje heet!

Om 10 uur vertrekken we naar het Wrakkenmuseum. Leek me een prima plan omdat je daar ook binnen kunt zijn, met de regen. Maar de regen bleef nog even uit en Elise speelde heerlijk in de Piratentuin. Het schip was enorm gaaf maar de waterpomp met alle dammetjes en gootjes was favoriet!
Om half 12 begon het dan toch te regenen, dus snel naar binnen, waar we koffie, thee en cranberrytaart bestelden. De eerste cranberrytaart van deze week! Vorig jaar heb ik op veel verschillende plekken taart gegeten, een heerlijke herinnering. Vooral ook zo leuk omdat de taart overal écht anders is. Deze was erg lekker, met een chocoladelaagje er tussen! Ook Elise kon niet stoppen met eten..
Na het museum ook van binnen bekeken te hebben vertrokken we weer op de fiets. Op de bonnefooi, gewoon richting het oosten, en gelukkig was het alweer droog!

Ik kreeg op facebook de tip om ook de waddenzee eens te bekijken, dat bedacht ik me terwijl we onderweg waren, dus we weken af naar het zuiden. Zoals voorspeld waaide het erg hard, en eigenlijk was dat wel heel erg lekker, echt uitwaaien! De waddenzee was mooi om te zien, vooral leuk omdat de Brandaris goed te zien was vanaf ons plekje op de dijk. Terschelling <3
Elise had er niet zoveel zin in, ze wilde paardenracen (ambiteus!) en was behoorlijk ongeduldig, dus we zijn niet lang gebleven. Bovendien stonk het daar best. Raar.

Op naar de kinderboerderij! Met de wind in de rug waren we er zo. We kwamen net op tijd aan voor een nieuwe ronde activiteiten, maar eerst werd pony Sterre uitgebreid begroet. Elise heeft vorig jaar een rondje op Sterre gereden en dit heeft zoveel indruk gemaakt dat ze daar het hele jaar over gepraat heeft. Eindelijk werd ze met haar lievelingspaardje herenigd. Geen oog voor de kalfjes, geitjes, kippen, konijnen of hondjes, Sterre was het helemaal! Tussendoor speelde ze wel op de speeltoestellen of fietsjes, maar ze kwam steeds terug bij Sterre. Even kroelen. En wat een lief beestje is ze ook, ze vond alles best!
Er werd op de kinderboerderij een poepspeurtocht gehouden, ze gaven het kalfje de fles, de geitjes werden gevoerd en er werd zelf boter gemaakt! Wat ontzettend leuk was dat, van room boter schudden. Elise bleek een ster in het schudden en was dan ook zo klaar. De boter mocht mee naar huis, die proeven we morgenvroeg!
Ik kocht een zelfgemaakte aardbeienjam (twijfel nog, mee naar huis of in Terschelling opeten.. Haha!) en als kers op de taart mocht Elise (en de andere kindjes) ponyrijden!
Even een kleine teleurstelling; Sterre heeft een rustdag! Maar haar iets grotere vervanger Funi was ook heel erg lief, en Elise vond het 'vet cool' om op hem te mogen rijden. Toch geloof ik niet dat hij Sterre van de eerste plek stoot. Het knuffelen met Sterre heeft Elise toch weer goed gedaan!
Al met al zijn we een paar uur op de boerderij geweest, en tussendoor hebben we daar een tosti gegeten.
Ik hoorde van bezoekers dat er een praalwagenoptocht was terwijl wij aan het paardjesknuffelen waren. Jammer dat we dat hebben gemist, maar ach, we hebben een geweldige middag gehad!

En het weer! Wauw, heerlijk zonnig, gewoon in t-shirtjes rondgelopen. Wel winderig, maar gewoon zomers. Geen regen meer gevoeld!

Op de terugweg boodschapjes gedaan voor het avondeten, Elise koos: Rijst met kip in satésaus.

Dat was lekker. Daarna zouden we nog even naar de molen van Formerum gaan om te midgetgolfen, maar ik had er écht geen zin meer in, de hele dag weggeweest en slecht geslapen. Elise vond het ook wel best. Bad en bed! Op naar morgen!

• 22 Augustus 2016 - 08:51

Oma Lien:

Ik zou zeggen: het is een echte Elise-week! Wat zal ze een hoop te vertellen hebben bij thuiskomst!